به من بگو چرا؟

اول مرغ بوده یا تخم مرغ؟ پشه ها روزا کجا میرن؟ جواب اینجور سوالات رو در به من بگو چرا بخونید

به من بگو چرا؟

اول مرغ بوده یا تخم مرغ؟ پشه ها روزا کجا میرن؟ جواب اینجور سوالات رو در به من بگو چرا بخونید

اکالیپتوس چیست؟

اکالیپتوس درخت بومی استرالیا می‌باشد که بعضی‌اوقات به آن «درخت صمغ» نیز میگویند این درخت پوسته‌اش رشته‌رشته می‌شود. در حال حاضر این درخت در اروپا، الجزیره، مصر، هندوستان، آمریکای جنوبی و قسمت‌های جنوبی ایالات‌متحده آمریکا معرفی و شناخته‌شده است.

ظاهر درخت اکالیپتوس:

اکالیپتوس ازنظر شکل ظاهری یکی از جالب‌ترین درختان است. در بیشتر موارد برگه‌ای چرم نما و سفت آن به‌طور عمودی از درخت آویزان می‌شوند. تنه این درخت بلند و راست بوده و با سرعت قابل‌توجهی نمو می‌کند. معلوم شده است که یک نهال اکالیپتوس تا ۱۳ فوت (پا) در سال رشد می‌کند! درخت اکالیپتوس را ازنظر بلندی، حتی می‌توان با درخت عظیم سکویای کالیفرنیا مقایسه نمود؛ زیرا درختان اکالیپتوسی هستند که بلندی آن‌ها حتی به بیش از 4۵۰ پا می‌رسد!

کاربرد اکالیپتوس:

اکالیپتوس درخت بی‌نهایت سودمندی است. چون این درخت به مقدار زیادی رطوبت نیاز دارد، بنابراین غالباً در مناطق باتلاقی کاشته می‌شود. این درخت با کشش آب از باتلاق‌های آلوده به تخم پشه مالاریا، در حقیقت می‌تواند در بعضی از مناطق جهان در مبارزه علیه پشه مالاریا کمک کند. یکی از چیزهای قابل‌توجه درباره این درخت آن است که داروی بسیار مفیدی را در دسترس بشر می‌گذارد. برگه‌ای آن خالدار و دارای منافذی است که روغنی به رنگ کاه را که بوی روغن کافور می‌دهد در خود نگاه می‌دارند و به آن روغن اکالیپتوس گفته می‌شود. این روغن را بعضی‌اوقات برای بیمارانی که ناراحتی مجرای تنفسی دارند تجویز می‌کنند. از روغن اکالیپتوس به‌عنوان دارو برای بیماری‌های داخلی نیز استفاده می‌شود. روغن اکالیپتوس روی کلیه‌ها اثر کرده و سلسله اعصاب را ست می‌کند به‌طوری‌که تنفس کند می‌گردد. حتی جراحان این روغن را برای ضدعفونی کردن نیز مصرف می‌کنند.

خاصیت چوب اکالیپتوس:

چوب تنه ی این درخت قابلیت تطبیق و سازگاری داشته و بادوام می‌باشد. چوب اکالیپتوس ازنظر ساختمان باراندازها و کشتی‌ها باارزش بوده و همچنین برای قسمت‌های داخلی خانه مورد تقاضای زیاد می‌باشد زیرا چوب آن پس از صیقلی شدن بسیار زیبا و جالب‌توجه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد